Vad kommer bloggen innehålla?

År 2014 är här och det känns som mer eller mindre alla bloggar. Alla har vi olika intresse och bloggar om dessa. Jag har i många år läst bloggar och tänkte att det nu vore dags för mig att skaffa en egen blogg. I skrivnade stund befinner jag mig i den Australiensiska staden Melbourne på semester. Vi har haft några rekordvarma dagar här nere, just nu orkar jag bara vara inne i huset med luftkonditioneringen på. Är trött på att vara tokvarm! Om en vecka åker jag hem, jag längtar. När jag kommer hem öppnar sig en helt ny värld för mig, det känns som att jag kommer få ett helt nytt liv. Det kommer ni få höra mer om i min blogg framöver.
 
Så vem är jag? 
 
Jag heter Malin, är 25 år och bor i en liten kommun söder om Malmö. Avslutade nydligen 3,5 års studier på lärarhögskolan i Malmö. Är en hästnörd och har varit det sen jag började på ridskola vid 4 års ålder. Hade egna hästar i över tio år men när jag började studera fanns det inte tid för att åka till stallet varje dag. Jag valde att prioritera mina vänner och studier framför hästarna. Så jag sålde min dåvarande häst och avslutade mitt hästliv. Det tog ungefär 1/2 år innan jag fick abstinens efter hästar och började då rida andras hästar, det eskladerad och nu rider jag två hästar som jag tränar och tävlar i hoppning. NI kommer att få följa mig och dessa två hästarna i bloggen, närmre presentation kommer. 
 
Vidare hade jag en trygg och bra uppväxt med mina föräldrar om två äldre bröder. Jag har alltid haft många vänner omkring mig, tycker inte om att vara ensam. Antagligen för att jag är uppväxt i en kärleksfull familj där vi alltid varit tillsammans och stöttat varandra. Jag har en kärlek vid min sida, vi har varit tillsammans sen i somras men har känt varandra i fyra år innan kärlek slog ner. I vår kommer vi flytta ihop och det kommer nog också få läsa mer utav i bloggen när det blir aktuellt. Då kommer det komma en del inredningtips och några smakprov på hur vi har det.
 
Med avslutade stuider som lärare kommer också ett nytt jobb. När jag kommer hem från Australien om en vecka börjar jag mitt nya jobb. Det ska bli spännande och roligt med nya utmaningar! Jag ser också fram emot att få en vardag där man gå upp i tid varje morgon, kommer hem från jobb, åker och rider eller till gymmet. Jag har länge längtat efter en vardag! 
 
En annan rolig sak som kommer hända här i bloggen är att jag och min pojkvän ska starta en löpkarriär tillsammans. Jag har sprungit en del förr men han har aldrig löptränat utav alltid varit en gymkille. Det kommer inte bara skrivas om löpning utan annan träning kommer också komma upp här. 
 
Vänner, shopping och familj kommer också rymmas här. Man kan nog säga att jag är lite av en allätare som tycker om det mesta och älskar när det händer saker. Hoppas på att ni kommer tycker om min blogg :) 
 
Kram Malin
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0